Goederenstroom boeiend proces

9 april, 2020

Planner Gert van den Brink gaat in het volgende artikel dieper in op zijn werkzaamheden als planner. ‘Een continue afstemming tussen de verschillende afdelingen is essentieel.'

 

Mijn functie houdt in het plannen van de productie en de bulkauto’s. Een klant bestelt het voer telefonisch, via mail of de nieuwe bestel app   (Lees hier over het gemak van onze nieuwe bestelapp). Daarbij gaat het meestal om specifiek maatwerkvoer dat dus eerst nog geproduceerd moet worden alvorens het bij de klant kan worden afgeleverd. Wij hebben uiteraard ook voer van een standaardrecept op voorraad. Belangrijk hierbij is om de voorraad hiervan op peil te houden.

Goed overleggen
Wanneer er een bestelling via onze app of via de mail binnenkomt, heeft dat als voordeel dat wij snel kunnen anticiperen. We hebben dan immers al inzage in wat er gevraagd wordt, zodat het voer eventueel al geproduceerd kan worden. Het is de taak van de planner om het voer op tijd te laten produceren door de molenaar en de operator perserij; een proces waarmee behoorlijk veel tijd is gemoeid. Ook is de opslagcapaciteit voor het gemaakte voer van cruciaal belang. Daardoor is het belangrijk om zo snel mogelijk een wagen vol te laden, zodat er weer ruimte vrijkomt voor het voer van een  andere klant. Als planner moet ik dus goed overleggen met de molenaar en de perser. Bovendien is het van belang goed te communiceren met de  collega’s in Meppel, waar nu ook bio-voer geproduceerd wordt, zodat het voer ook daar op tijd gemaakt wordt en bij de klant kan worden afgeleverd.

 

Boeiend proces
De Valk Wekerom organiseert het transport in eigen beheer. We werken met FleetGo (Smart Fleet Technology). Door de realtime informatie kunnen we sneller handelen. Wachttijden in het volledige logistieke proces kunnen we hierdoor tot een minimum beperken en het totaal aantal af te leggen kilometers wordt verder gereduceerd. Met dit systeem kunnen we continu zien waar een bulkwagenchauffeur met zijn bestelling van een klant zich bevindt. We weten dus ook precies wanneer een chauffeur gaat leveren. Elke dag rijden dertien vrachtwagens af en aan bij onze fabrieken in Lunteren, Meppel en derden. Samen met onze medewerkers van alle afdelingen en de chauffeurs is het ons gezamenlijke doel om het voer elke dag weer op een zo efficiënt mogelijke wijze op de afgesproken tijdstippen bij onze klanten af te leveren. Continue afstemming tussen de verschillende afdelingen is hierbij essentieel. De uitgaande goederenstroom is telkens weer een boeiend proces.

Onze nieuwe bestel app is online

 

We hebben een nieuwe app ontwikkeld voor al uw bestellingen. Deze werkt hetzelfde als de app die u van ons gewend bent. De nieuwe app kunt u echter niet downloaden via de Appstore of Playstore. U kunt de bestel app openen via webapp.dvw.nl/login.

 

Voordelen
• U kunt gemakkelijk bestellen via uw mobiele telefoon.
• U kunt vorige bestellingen ophalen.
• Altijd online, dus altijd actueel.
• U kunt alleen de codes bestellen die voor u zijn geselecteerd.
• Minder kans op fouten.
• Altijd een bevestiging van uw bestelling via de mail.
• Snellere verwerking bij orderinname en planning.

 

Meer weten?
Wilt u ook gebruikmaken van onze nieuwe bestel app? Neem dan contact op met onze Verkoop Binnendienst, info@dvw.nl of (0318) 461141.


Contact met De Valk Wekerom

Bedrijfsgegevens


  • Hoge Valkseweg 58, 6741 GN Lunteren
  • Postbus 3, 6740 AA Lunteren
  • +31(0) 318 461 141
  • +31(0) 318 461 657
  • info@dvw.nl

Volg ons

Stuur ons een bericht